Gyakran Ismételt Kérdések

Mi az a prepaid kártya?

Működésében és megjelenésében teljesen azonos a megszokott betéti bankkártyákkal azzal a különbséggel hogy előre feltöltött értéket tartalmaz és bármikor, tetszés szerinti összeggel újra lehet tölteni.

Csak a feltöltéseid erejéig tudod a kártyád használni vagyis nem tudsz tovább költekezni, mint amekkora összeg rendelkezésedre áll.

Hogyan tudok Festipay Prepaid MasterCard® kártyához jutni?

Személyesen a magyarországi OMV töltőállomás bármely shopjában a nap 24 órájában.

Hogyan tudom használatba venni első alkalommal a kártyámat?

Mielőtt elkezdenéd használni a Prepaid kártyád, kérjük írd alá a hátoldalán, valamint aktiváld a kártyához mellékelt SMS számon keresztül. Ezután megkapod a kártyádhoz tartozó a PIN kódot és már használhatod is.

A kártyádat az IVR-en (Interactive Voice Response – Interaktív Hangválasz) keresztül is aktiválhatod, melynek elérhetőségei a következők:

+44(0)203 327 1991

+44(0)203 468 4112

+44(0)207 183 2248

Itt a kártyaszám megadása után a születési dátumod az alábbi formátum szerint kell megadni: ha például 1992. 06. 05.-én születtél, akkor a 050692 kódot kell beütnöd. Kérjük vedd figyelembe, hogy az IVR szolgáltatás kizárólag angol nyelven működik. (Anonim kártya esetében mindig az 1988. 08. 08-as születési dátumot használd, ha a regisztráció során nem adtál meg más dátumot.)

Felhívjuk figyelmedet, hogy egy telefonszámról maximum három prepaid kártya aktiválható!

Miért érdemes a kártyát regisztrálni?

A regisztrált kártyához tartozó Kártyabirtokosi Portál ezen a linken érhető el. Itt nyomon követheted az egyenlegedet, a tranzakcióidat, letilthatod/engedélyezheted a kártyád.

A “Kártyabirtokosi Portál”-on beregisztrált kártya további előnye, hogy bármikor újratöltheted nem csak készpénzzel, hanem online vagy bankkártyával és SMS-sel, ráadásul évi 2.500 euróig (kb. 790.000 forint) használhatod.

Mit jelent a magasabb azonosítási szint és melyek ezek a szintek?

Kizárólag az OMV töltőállomásokon “Instant Issued” állapotban értékesítjük a kártyát azok számára akik a helyszínen, regisztráció nélkül szeretnének hozzájutni. Ebben az esetben semmilyen adatot nem kérünk tőled, csak átadjuk a kártyát, amit egyszer feltölthetsz, de maximum 150 euróval (kb. 47 ezer forint).

Ugyanakkor bármikor lehetőséged van a kártyád magasabb azonosítási szintre kapcsolni!

A következő, az egyszerűsített azonosítással rendelkező kártyához csupán az alábbi adataidat kérjük el:neved, e-mail címed, születési dátumod, telefonszámod. Ezeknek az adatoknak a megadásával már bármikor újratöltheted a kártyád és évi 2.500 euróig (kb. 790.000 forint) használhatod.

Végül lehetőséget biztosítunk a teljeskörű beazonosításhoz is, amihez a személyi igazolványod és a lakcímkártyád szkennelt változatát kell feltöltened számunkra a Kártyabirtokosi Portálra. Ehhez elegendő ha okostelefonoddal készítesz egy-egy fotót a igazolványok mindkét oldaláról és feltöltöd. A teljes beazonosítással lehetőséged lesz a Festipay Prepaid kártyák közötti valós idejű pénzküldésre (online és SMS-ben) és a maximum éves felhasználási limitre, ami 15.000 euró (kb. 4.740.000 forint).

Mit jelent a Cardholder Portál?

A Cardholder Portal (CP), vagyis a Kártyabirtokosi Portál egy webalapú, könnyen használható felület, ahol a kártyádhoz kapcsolódó összes funkciót eléred webes vagy mobilod böngészőjén keresztül. Itt követheted nyomon a tranzakcióidat, feltöltheted a kártyádat (többféle módon), küldhetsz pénzt  egy másik Festipay Prepaid kártyára, letilthatod.

Az Cardholder Portál számos funkciója elérhető SMS parancsok segítségével is.

Mi az a Festipay Feltöltő Hálózat?

Egy országos hálózat, melynek pontjain készpénzzel és bankkártyával is fel tudod tölteni a prepaid kártyád. A hálózat  első hivatalos tagja az OMV Magyarország mind, a közel közel 170 töltőállomása.

Folyamatosan bővítjük ezt a feltöltő hálózatot újabb tagokkal és újabb funciókkal.

Hogyan tudom újratölteni a kártyámat?

A Festipay Prepaid kártyádat készpénzzel és bankkártyával (betéti és hitel) is fel tudod tölteni a Festipay Feltöltő Hálózat pontjain. Nincs más dolgod, mint a pénztárnál odaadni a Festipay Prepaid kártyádat, kifizetni a feltölteni kívánt összeget készpénzzel vagy bankkártyával, ez követően a pénztáros azonnal elvégzi a feltöltést a kártyádra.

A kártyádat a Kártyabirtokosi Portálon keresztül is feltöltheted átutalással, vagy a bankkártyáddal. Átutalás esetén kérjük, ne felejtsd el feltüntetni a Kártyabirtokosi Portálon található Referencia számot a közlemény rovatban.

Hogyan tudom használni az SMS szolgáltatásokat?

Az SMS szolgáltatás igénybevételéhez az alábbi parancsokat kell elküldened a +36-70-717-7197-es telefonszámra:

Egyenleg lekérdezés: Balance<szóköz><kártyaszám utolsó 4 számjegye>

Kártya blokkolása: Lock<szóköz><kártyaszám utolsó 4 számjegye>

Kártya tiltásának feloldása: Unlock<szóköz><kártyaszám utolsó 4 számjegye>

Van a prepaid kártyának hitelkerete?

Nincs, ez nem egy hitelkártya. Nem tudsz többet költeni annál, mint amennyit feltöltöttél rá.

Hogyan tudok segítséget kérni, kit keressek ha bármilyen kérdésem van?

Bármilyen kérdés esetén kérjük írj a cards@getaprepaid.com emailre vagy hívd a kártya hátoldalán lévő telefonszámon ügyfélszolgálatunkat

Vannak díjai a kártya használatának?

Igen, a kártyának és a használatának is vannak díjai, melyekről a weboldalunkon található díjtáblázat ad részletes információt.

Meg tudom változtatni a kártyám PIN kódját?

Nem, ez egy rendszer által generált, titkos PIN-kód. Újat tudsz igényelni, de saját magad által kiválasztott kódot nem adhatsz meg.

Mit tudok tenni ha elfelejtettem vagy elveszítettem a PIN kódom?

Ebben az esetben kérjük küldj egy SMS-t a +36 70 717 7197 telefonszámra a PIN <kártyád utolsó 8 számjegye> SMS paranccsal, hogy visszakapd PIN kódodat vagy hívd a kártya hátoldalán található ügyfélszolgálati telefonszámot.

Mit kell tennem ha elvesztettem vagy ellopták kártyám?

Kérjük azonnal hívj minket a +36 1 346 05 03 telefonszámon.

Mennyi időt vesz igénybe a kártya cseréje?

10 munkanap alatt tudunk új kártyát eljuttatni neked.

Van a kártyámnak lejárata?

Igen, a kártyán elején találod annak lejárati dátumát. Amennyiben a kártyád lejárati dátuma közeledik a végéhez, de még aktív, kérjük vedd fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal, ha még nem kaptál új kártyát. Lejárt kártyádon lévő összeget mindenkor átvezetjük az új kártyádra.

Lejárat után, az Anonim kártyákon maradt összeget vissza tudjuk neked utalni. Ehhez mindössze annyit kell tenned, hogy behozod a kártyát a Festipay irodájába. Címünk: 1135 Budapest, Reitter Ferenc utca 46-48, 2. emelet.

Mi történik ha nem akarom tovább használni a prepaid kártyám?

Ebben az esetben kérjük vedd fel velünk a kapcsolatot a kártyád hátoldalán található ügyfélszolgálati telefonszámon, vagy keress minket emailben a cards@getaprepaid.com címen.

Biztonságos a kártya használata?

Ahogy a bankkártyák esetében, a prepaid kártyádnál is ugyanazokra a dolgokra kell figyelned, hogy biztonságban tudd a kártyád, ezért kérjük tartsd a kártyád és a PIN kódod biztonságos módon. Kérjük, olvasd el az ÁSZF-et a pontos információkért. A prepaid kártyák előnye, hogy minimalizálható nagyösszegü készpénzek tárolása.

Mit tegyek ha problémám van a kártyámmal?

Kártyával kapcsolatos probléma, sikertelen vagy ismeretlen tranzakció esetén kérjük, hívd az ügyfélszolgálatot a +36 1 346 05 03 telefonszámon, vagy keress minket a cards@getaprepaid.com email címen.

Lehetséges a prepaid kártyámról bankszámlára utalni?

Nem, a prepaid kártyáddal nem tudsz közvetlenül bankszámlára pénzt utalni.